חוות דעת כלכלית לבית משפט – הדרך להצלחה שלך !

המטרות המרכזיות של חוות דעת כלכלית הן לספק לבית המשפט מידע מקצועי ומהימן בכדי לסייע לשופט להבין את הנושאים הכלכליים שכאמור לשופטים אין הכלים לנתח בכוחות עצמם. הנה כמה דוגמאות:

  1. הערכת נזקים כספיים: במקרה של הערכת נזק כספי בחוות הדעת בוחנים את הנזקים הכלכליים שנגרמו לצדדים המעורבים, כמו אובדן רווחים, פגיעה במוניטין ונזק לרכוש, או במקרים של הפקעות עלות הקרקע.
  2. הערכת שווי של נכסים ועסקים: במקרה של הערכת שווי של עסקים, חברות ונכסים מוחשיים ובלתי מוחשיים נעשית הערכה של שווי שכאמור מהווה את עיקר הפן הכלכלי בתיק המשפטי. למשל במקרים של גירושין מעריכים את שווי הנכסים המשותפים של בני הזוג המוכר בשם איזון משאבים, וזאת בכדי לחלק את המשאבים בצורה זהה בין בני הזוג. בנוסף אנו מבצעים עבור לקוחותינו הערכת שווי נכסים הנעשית גם במקרים של פירוק שותפות ועוד.
  3. בחינת כדאיות כלכלית: עוד מקרה שבו אפשר להשתמש בחוות דעת כלכלית הוא לבחינת כדאיות כלכלית של פרויקטים שונים, למשל במקרים של תביעות בנוגע להשקעות או חוזים עסקיים. בחינת כדאיות כלכלית רלוונטית גם להסכמי פשרה בין הצדדים.
  4. ניתוח יכולות כלכליות: במקרים של חדלות פירעון או הסדרי חוב חשוב שיהיה גורם מקצועי שייתן חוות דעת לגבי יכולות כלכליות של הנתבע.

לשם הכנת חוות דעת כלכלית לבית המשפט יש בפני המומחה הכלכלי מספר שיטות וכלים כגון:

  1. ניתוח פיננסי: ניתוח דוחות כספיים, רווח והפסד, כדאיות כלכלית, מאזנים, יחסים פיננסים, שיעורי רווחיות מקובלים ותחזיות פיננסיות.
  2. הערכות שווי: שיטות שונות שבעזרתן אפשר להעריך שווי של עסקים בפרט שיטת ה DFC שעל פי פסקי בתי המשפט הינה השיטה המקובלת להערכת חברה בארץ ובעולם.
  3. מודלים סטטיסטיים: שימוש במודלים סטטיסטיים להערכת נזקים וניתוח כדאיות כלכלית, למשל מה הצלחת העסקים והשרידות שלהם בסביבה, מאיזו כמות של לקוחות קבועים ניתן לראות את הרווחיות הרצויה וכדומה.

חוות דעת כלכלית לבית משפט יכולה כאמור להיות מיועדת לשופטים אך היא מיועדת גם לעורכי הדין של הצדדים, שרוצים לבסס את טענותיהם על בסיס מספרי וכמותי. כך למשל אנשי מקצוע יכולים להעריך את הנזק שנגרם בתביעה כלשהי או בתביעה שכנגד.
כמו כן, כאשר הלקוח פונה לכתיבת חוות הדעת אנו במשרד "פרץ פיננסים" מנתחים את הסוגיה הכלכלית עד לפרטי פרטים בכדי לחזק את הטיעונים הכלכלים, ולטובת לקוחותינו.

הדבר החשוב ביותר בבחירת מומחה הוא בחירת מומחה כלכלי שיש לו ניסיון רב בייצוג תיקים בבתי משפט, בין אם ד"ר לכלכלה, רואה חשבון, אקטואר וכיו"ב. יש לשים לב האם יש למומחה את כל הניסיון הרלוונטי לתיק, למשל הופעות בבית משפט, כתיבת חוות דעת משפטית וכדומה.
סיכום
חוות דעת כלכלית לבית משפט היא אמצעי חשוב העוזר לשופטים להבין את ההיבטים הכלכליים של התיקים המובאים בפניהם. היא מספקת ניתוח מקצועי ומעמיק, ובכך מבטיחה שהשופטים יגיעו להכרעה מושכלת ומדויקת יותר לטובת הצדדים. רק חשוב לבדוק שהגורם המומחה שמספק את חוות הדעת הוא בעל ניסיון רלוונטי ומקצועי.


משרדינו מלווה עסקים רבים משנת 2010, הן בחוות דעת והן בתוכניות עסקיות מורכבות, וככל שצברנו יותר ניסיון כך השליטה הפיננסית באה לידי ביטוי בכתיבת חוות הדעת עבור לקוחותינו.
משרדינו עובד מול משרדי עו"ד, משרדי רו"ח וסוכני ביטוח בכתיבת חוות דעת ובשיתופי פעולה פורים ומבורכים.

כלכלן ומשפטן ערן פרץ

דוקטורנט לכלכלה, בעל 15 שנות ניסיון בתחום הפיננסים, מומחה בגיוס אשראי לעסקים, ליווי במימון עסקאות נדל"ן וכתיבת תוכניות עסקיות והערכות שווי לחברות. בנוסף, ערן נותן שירות ייעוץ וניהול כספים לעסקים.

שתפו:
דרגו:

/ 5.

קבלו הצעה משתלמת
הזינו פרטיכם בשדות הבאים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
דילוג לתוכן