משכנתא לסגירת חובות

הלוואות מלוות אותנו כל חיינו אם למטרות עסקיות, צריכה פרטית, הלוואות בין בני משפחה, מימון לימודים ואירועים משפחתיים, רכישת רכב, ואפילו בצורה של פריסת תשלומים בכרטיס האשראי. אז מה הקשר למשכנתא לסגירת חובות ? במרוצת השנים האדם הסביר יכול למצוא את עצמו "פתאום" עם החזר הלוואות גבוה ביחס ליכולת ההשתכרות שלו, וזאת מאחר ומרבית ההלוואות המקובלות בבנקים ובגופי המימון הן לטווח של עד 5 שנים (טווח קצר), בו בזמן שענף המשכנתאות מציע פתרון לטווח של 10-30 שנים (טווח בינוני-ארוך).

משכנתא לסגירת חובות, אולי דווקא לקבל הלוואה רגילה ?

כאמור, מרבית ההלוואות המקובלות הן לטווח של עד 5 שנים, בו בזמן שהמשכנתא לסגירת חובות הינה לטווח של 20 שנים בממוצע. מדובר במשכנתא לכל מטרה. המטרה שלנו במשרד "פרץ פיננסים" היא ליצור תזרים מזומנים חיובי ללקוחות שלנו, ובכך למנוע עוגמת נפש של לחצים פיננסים, החזרי הלוואות גבוהים ביחס להכנסה החודשית, ולכן הפריסה של המשכנתא תיטיב משמעותית עם הלקוח מאשר קבלת הלוואה בנקאית רגיל.

לדוגמא: הלוואה בסכום של 200 אלף ₪ ל- 5 שנים בריבית של 5%, ההחזר החודשי יעמד על כ- 3,770 ₪, בו בזמן שבמשכנתא לסגירת אותו החוב ל- 20 שנים ההחזר יעמד על כ- 1,320 ₪. ההפרש התזרימי בין 2 המסלולים יכול להיות ההבדל בין קריסה כלכלית ואי עמידה בפירעון ההלוואה לשגשוג ורווחה כלכלית כאשר ההחזר משולם כסדרו במתווה של משכנתא לכל מטרה.

משכנתא לסגירת חובות, למי זה באמת מיועד ?

במידה והינך בעל נכס, כבר ניתן לבחון אפשרות של משכנתא לסגירת חובות. מניסיוננו בדרך כלל עצמאים בעלי חובות עסקיים שצברו לחברה בבעלות והן ברמת חוב לעוסק מורשה, שכירים בעלי חובות. עזרה למשפחה שנקלעה לקשיים פיננסים ולחובות, וניתן גם לגייס משכנתא לטובת סגירת תיקים בהוצאה לפועל ותשלום לנושים, כל אילו ועוד הינן סיבות מספיק מוצדקות בכדי לקבל משכנתא לסגירת חובות.

מאיזה מסלולים קיימים במשכנתאות לסגירת חובות ?

ישנן 2 מסלולים עיקריים לקבלת משכנתא לסגירת חובות:

  • המסלול הראשון הינו במערכת הבנקאית המסורתית, כיום חלק מהבנקים יודעים לתת עד 70% מימון משווי הנכס למטרת סגירת חובות והתחייבויות. המסלול הזה מתאים בעיקר למי שה BDI שלו נקי, וקיימת התנהלות בנקאית תקינה, עם יכולת החזר מוכחת.
  • המסלול השני הינו באחת מקרנות הנדל"ן אשר יודעות לתת הלוואות של עד 5 שנים אם בתוואי של הלוואת בלון או הלוואות גישור, מוכר גם בשם משכנתא חוץ בנקאית. במסלול הזה פחות ישנה הסתכלות על BDI נקי אלא על יכולת פרעון המשכנתא בסוף תקופת הבלון, אם ע"י תקבול כסף ממקור מוכח, מכירת הנכס, צפי לקבלת משכנתא בנקאית, כספי פנסיה שאמורים להשתחרר ועוד. המסלול הזה עוזר מאוד לאותם לקוחות שמסורבים במערכת הבנקאית ובכך מצליחים לגשר ולגייס את המשכנתא המיוחלת בצורה מהירה ובריביות אטרקטיביות.

משכנתא לסגירת חובות, ההיגיון שמעבר לפן הכלכלי.

כפי שהסברנו, ההחזר החודשי למשכנתא לטווח של 20 שנים משמעותי נמוך יותר מהלוואה מסחרית ל- 5 שנים, וזאת בשל טווח פריסת ההלוואה. אך מעבר לעניין הפיננסי-כלכלי, כאשר בעל עסק או אדם שכיר, יודע שהוא מסוגל לעמוד בהתחייבויותיו מבחינה נפשית האדם משוחרר יותר, מסוגל לנהל את חייו ואת עסקיו בצורה רגועה מושכלת ושקולה, ולפן הרגשי אין מחיר כלכלי ולמעשה המשכנתא לסגירת חובות הינה הפתרון לחיים נטולי חובות קצרי מועד עם החזרים חודשיים גבוהים.

למשרדינו "פרץ פיננסים" פונים כל סוגי הלקוחות לטובת משכנתא לסגירת חובות והתחייבויות, ואנחנו תוך זמן קצר מוצאים את הפתרון הטוב ביותר אם במערכת הבנקאית או בקרן נדל"ן ייעודית, ובכך נותנים ללקוחותינו קרש קפיצה לחיים פיננסים בריאים ורגועים יותר והצלחתם היא הצלחתנו.

כלכלן ומשפטן ערן פרץ

דוקטורנט לכלכלה, בעל 15 שנות ניסיון בתחום הפיננסים, מומחה בגיוס אשראי לעסקים, ליווי במימון עסקאות נדל"ן וכתיבת תוכניות עסקיות והערכות שווי לחברות. בנוסף, ערן נותן שירות ייעוץ וניהול כספים לעסקים.

שתפו:
דרגו:

/ 5.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן