משכנתא במימון מלא 100% – המדריך המקיף לרכישת נכס ללא הון עצמי

במציאת של היום, בשילוב של יוקר מחייה הקושי לחסוך הופך לנטל שרבים וטובים כבר אינם יכולים ליישם. כל זאת במקביל לעליות הדחופות של מחירי הנדל"ן בישראל. נוצרת בעיה לזוגות רבים ללא הון עצמי לקבל משכנתא לרכישת נכס הן בשל חוסר בהון עצמי, ומנגד קיימים גם קשיים בשל אי-יכולת החזר, וכל זאת במקביל לקשיים בשל סירוב של BDI שלילי.

משרדינו מצליח ללוות זוגות צעירים למשכנתא בנקאית בתוספת של משלים הון בשיעור כולל של 100% מגובה הנכס. חשוב לציין שמדובר בעסקאות מורכבות, שמצריכות יצירתיות ורצון עז לרכוש נכס, כפועל יוצא ובשל שיעור המימון ההחזר החודשי גבוה בהתאמה, ולכן אנחנו כמשרד לייעוץ פיננסי ומשכנתאות נעשה כל שביכולתנו בכדי לתת ללקוחותינו את המענה לרכישת הדירה המיוחלת מחד, וגם לשמור עליהם מאידך.

מהם אחוזי מימון המשכנתא הגבוהים ביותר שניתן לקבל על נכס בישראל?

כיום בישראל ישנו חוק בנק ישראל שמכתיב כי המשכנתא המקסימאלית על נכס ראשון תעמד על 75% מגובה מחיר הנכס הנרכש. חשוב לציין שישנם קרנות נדל"ן וחברות ביטוח שיכולות להציע משכנתא בשיעור של עד 80% מגובה הנכס, כחלק מהמאמץ להגיע ל- 100% מימון.

כמו כן, הפריסה המקסימאלית בכדי להקטין את ההחזר החודשי הינה ל 30 שנים, ובחברות הביטוח ניתן להגיע לפריסה של 40 שנה למשכנתא.

אז מאיפה נשלים את ה 20%-25% הון עצי הנותרים למימון רכישת הדירה?

כאשר אנחנו בוחנים עם הלקוחות בכדי להגיע למימון של 100%, ישנם מספר רב של מקורות שיכולים להוות משלים הון עצמי לעסקת הרכישה המיוחלת, נציג את חלקן:

  1. לקיחת הלוואה בנקאית רגילה, בדר"כ לפריסה של 5 שנים במטרה להשלים את ההון הנדרש.
  2. ללקוחות שכירים בדר"כ ישנם קרנות פנסיה והשתלמות, חברות הביטוח אוהבות לתת הלוואות כנגדם בריביות מאוד אטרקטיביות, וזו דרך נוספת להשלמת ההון העצמי.
  3. בדר"כ לזוג הרוכש ישנם הורים מבוגרים עם נכס, ואנחנו במשרדינו יודעים לתת משכנתא לגיל המבוגר מגיל 55 המוכרת בשם "משכנתא הפוכה", ללא החזר חודשי וזאת במטרה להשלים את ההון העצמי החסר לעסקה כולה.

וכן קיימים מקורות נוספים של מימון על הנכס, כמו משכנתא בדרגה שנייה או מימון כנגד הערת אזהרה על הנכס ובכך אנחנו נוכל לגייס את מלוא המימון 100% משכנתא על הנכס המדובר.

סיכון מול סיכוי במשכנתא 100% מימון?

חשוב לציין כי מדובר במינוף מקסימלי, וכפועל יוצא מדובר בעסקת מימון בעלת סיכון גבוה בשל ההחזרים הגבוהים, כמו כן הריביות על ההון שאנו משלימים לעסקה גבוהות יותר מריביות משכנתאות בשוק החופשי, ולכן מחיר הכסף מתייקר, ולפיכך נצטרך יכולת החזר גבוה של בני הזוג להוכחת יכולת ההחזר גם למשכנתא וגם להלוואה בנקאית משלימה.

ומה קורה שאין יכולת החזר ל 100% מימון משכנתא?

אכן, בעסקת 100% משכנתא במימון מלא ההחזר גבוה, וכאן אנחנו מכניסים לעסקה בן משפחה מדרגה ראשונה כגון: אבא, אמא, אח בן במעמד של ערב, ובדרך זו יכולת ההחזר של בני הזוג יחד עם בן המשפחה גדלה והנה הבנק יכול לאשר את המשכנתא המיוחלת לרכישת הנכס.

100 אחוז משכנתא, ולהשכיר את הנכס, האמנם?

בשל העובדה שמדובר בהחזרים גבוהים, זוג הרוכש יכול להתגורר בבית הוריו (למשך תקופה מוגדרת), ובכך דמי השכירות ישלמו את המשכנתא שנלקחה מנגד, הזוג יוכל לשכור דירה קטנה וזולה ומנגד את הבית הנרכש יושכר והפער בין השכירויות יהווה מקדם נוסף לחזר המשכנתא המוגדלת.

משכנתא במימון מלא 100% – פתרון קסם?

כמובן שלא, מדובר בעסקת מינוף מקסימלית שכלל אינה מתאימה לכל אחד, וכפי שהוצג ההחזרים גבוהים, צריך לבנות תוכנית כלכלית ולבחון שאכן קיימת יכולת החזר לעמוד בהחזרים החודשים בצורה סדירה, עוד טרם הגשת הבקשה לבנק המשכנתאות ולהשלמת ההון העצמי.

מהניסיון שצברנו במשך שנים רבים בתחום הבנקאות, חברות ביטוח והקרנות למימון נכסי נדל"ן יש לנו את היכולת והידע לגיוס אשראי משולב לרבות הלוואות כנגד נכסים, הלוואות עסקיות והלוואות פרטיות ובכך להגיע ליעד המיוחל של רכישת נכס במימון מלא 100%.

משרדינו "פרץ פיננסים" הוקם בשנת 2010 ומלווה מאות עסקאות משכנתא מורכבות, כולל השלמת הון עצמי ועובד בצורה פעילה מול הגופים הבנקאים השונים וקרנות המימון, ואת כל הניסיון והידע אנחנו רותמים לטובת הצלחה במשיחה להגיע למשכנתא בשיעור מימון. נשמע מורכב, תיצרו איתנו קשר והשאירו פרטים בכל לרכוש דירה לצאת ממעגל השכירות ולהגשים את החלום.

כלכלן ומשפטן ערן פרץ

דוקטורנט לכלכלה, בעל 15 שנות ניסיון בתחום הפיננסים, מומחה בגיוס אשראי לעסקים, ליווי במימון עסקאות נדל"ן וכתיבת תוכניות עסקיות והערכות שווי לחברות. בנוסף, ערן נותן שירות ייעוץ וניהול כספים לעסקים.

שתפו:
דרגו:

/ 5.

קבלו הצעה משתלמת
הזינו פרטיכם בשדות הבאים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
דילוג לתוכן