מימון יבוא והלוואת גישור לעסקים

הלוואת גישור לעסקים – כיצד תעשה זאת נכון ?

מה זה הלוואת גישור לעסקים? הלוואות גישור לעסקים הן הלוואות לטווח קצר שמטרתן לעזור לעסקים לגשר בין שתי עסקאות או לבצע מימון יבוא, כך למשל אחרי שעשינו עסקת קנייה מספק בחו"ל הדורך את כספו במזומן, עד להגעת הסחורה ארצה ואנחנו מחכים לתזרים מעסקת מכירה עתידית, הלוואת גישור מאפשרת לנו לקבל כסף עד שייכנס התזרים. הלוואת גישור מתייחסת לסכום ידוע מראש ולתקופה ידועה מראש שמאפשר לנו לא לשלם את סכום ההלוואה מיד.
בהלוואת גישור אפשר להשתמש בעיקר לתקופה קצרה בין כמה חודשים עד לשנה, ובמקרים חריגים גם מעבר לתקופה של שנה ואפילו שנתיים.

ישנן 3 סוגי הלוואות גישור: בלון, בולט וגרייס, להלן:

  1. הלוואת בלון:
    הלוואת בלון היא הלוואה שבה מחזירים הן את הקרן (סכום הלוואה) והן את הריבית בסוף תקופת ההלוואה. היתרון הוא תקופה ארוכה של נוחות בהחזר ההלוואה, אך בסוף ההלוואה תצטרכו להחזיר סכום גבוה, לכן היא מתאימה למי שיודע שסכום גבוה עומד להשתחרר בתאריך מסוים עם סיכוי מועט לדיחויים.
  2. הלוואת בולט:
    הלוואת בולט היא הלוואה שבה מחזירים את הריבית לאורך כל תקופת ההלוואה ואת סכום הלוואה המלא מחזירים רק בתום התקופה. כאן הכדאיות טמונה בגובה הריבית וביכולת ההחזרים החודשית.
  3. הלוואת גרייס:
    הלוואת גרייס היא למעשה הלוואת גישור לדחייה לתקופה מסוימת, למשל חצי שנה מלקיחת הלוואה ואז מחזירים את הסכום בתשלומים. גם כאן הריבית עשויה להיות גבוהה יותר.

מתי משתמשים בהלוואת גישור לעסקים ?

כאמור, הלוואת גישור לעסקים היא הלוואה לטווח קצר שעוזרת לעסק לגשר על הפער בין עסקה שיש בה הוצאה להכנסה צפויה ומאפשרת לו תזרים חופשי בתקופה הזו.

נוסף על כך עסקת גישור יכולה לשמש למימון עסקאות, עד מימושן, לרכישת מלאי, ציוד או נכס נדל"ני, בהתאם להכנסות הצפויות, למשל מנכס מניב, ממכירה או תשלום צפוי מלקוח או השתחררות חסכונות או פיקדונות.

מתי לקחת הלוואת גישור לעסקים?

הלוואת גישור לעסקים אנחנו לוקחים כאשר אין לנו די הון עצמי או מקורות מימון נוספים ואנחנו יודעים שאכן צפוי תזרים בקרוב. הלוואות גישור יכולות להיות רלוונטיות גם למקרה של שיפוצים, לעסקים עונתיים כמו תיירות שבהם יודעים שייכנס תזרים גבוה יותר בעונות הביקוש וכן לקניית נכס או לקנייה גדולה אחרת.

לכמה זמן לוקחים הלוואת גישור?

בדרך כלל הממוצע להלוואת גישור הוא 3 חודשים עד שנה ולפעמים מגיע גם ל-24 חודשים אם יודעים שיש פיקדון, חיסכון, או השקעה שצפויה להשתחרר. הלוואה לקניית נכס מקרקעין היא לרוב יותר ארוכה מהלוואות גישור אחרות.

ערבויות בהלוואת גישור לעסקים:

לרוב הלוואות גישור הן כנגד בטוחות, אלו יכולות להיות נכסים או סכומים כספיים וכן כל הבטוחות המוכרות. סכום המימון שאפשר לקבל תלוי בבטוחות, כמו גם בתקופת ההחזר והתקבולים הצפויים.

רשימת הבטחונות אותן ניתן להעמיד לטובת הלוואת הגישור יכולה לכלול: משכנתא ראשונה או שנייה כנגד נכס נדל"ן, שיקים סחירים או בלתי סחירים, ערבות של בן משפחה, חשבוניות של לקוחות ע"י עסקאות פאקטורינג,

הלוואת גישור לכל מטרה והלוואת גישור למשכנתא:

יש להבחין בין שני סוגי ההלוואות, ההלוואה לכל מטרה, שבה כלולה גם ההלוואה לעסקים, והלוואה למשכנתא, שלאו דווקא הלוואה עסקית, אך רלוונטית לעסקים שרוצים לקנות נכסים, בין אם לצרכים עצמיים ובין אם להשקעה.

  1. הלוואת גישור לכל מטרה:
    הלוואת גישור לכל מטרה נועדה אומנם גם ללקוחות עסקיים וגם לפרטיים, אבל יכולה לשמש לטובת מטרות עסקיות כגון נסיעה עסקית, שיפוץ העסק, השקעה עסקית ועוד.
  2. הלוואת גישור למשכנתא:
    כאמור הלוואת גישור למשכנתא לנכס יכולה לשמש גם עסקים. בניגוד להלוואה רגילה היא לסכומים גבוהים יותר וכן לתקופות ארוכות יותר, ברוב המקרים עד 18 חודשים וברוב המקרים צריך לשעבד נכס בגין הלוואה, כך אם קניתם נכס ואתם מצפים למכור בטווח החודשים הקרוב, יתאפשר לכם לקחת הלוואת גישור תמורת שעבוד הכנס שעדיין לא מכרתם בשווי של עד 50% מגובה הנכס או עד 70% בנכס חלופי, בהתאם לסכום המשכנתא שכבר שולמה על הנכס.

מי נותן הלוואת גישור לעסקים?

הן בנקים והן חברות המימון החוץ בנקאי מאשרים הלוואה כזו בהתאם לצורך אם ללקוח יש ערבויות מתאימות והוא יכול להוכיח תזרים קרוב.

ריבית בהלוואת גישור:

ריביות בהלוואת גישור לרוב הן גבוהות יותר מריבית רגילה אך גם זו תלויה כאמור בגובה הערבות, בזמן ההלוואה ויכולת ההחזר.

כמו כן, בדר"כ בהלוואות גישור עמלת הקמת ההלוואה משמעותית יקרה מאשר עמלת הקמה של הלוואה רגילה.

הלוואת גישור בזמני קטסטרופה:

הרבה עסקים נפגעים בזמן המלחמה / מגפת קורונה, בין אם כי בעלי העסקים במילואים, העסקים באזורים מפונים או מסיבות אחרות. אם יודעים שהעסק חוזר להיות פעיל בצורה מלאה, לקבל מענק וכדומה, אפשר לקבל הלוואת גישור עד שייכנס הסכום המצופה.

האם כדאי לקחת הלוואת גישור?

כמו כל הלוואה או כל מכשיר פיננסי יש להלוואת גישור לעסקים להלן רשימה של יתרונות וחסרונות.

היתרונות בהלוואת גישור:

  • מהירות – במקרה שבו מדובר בנכס משועבד לבנק ההליך מהיר יותר וקבלת התשלום נעשית תוך זמן קצר
  • מרווח נשימה – הלוואות גישור מאפשרות גמישות ומרווח נשימה בלי להתחייב להחזרים לתקופות ארוכות
  • פתרון מימוני מובטח – גם אם דירוג האשראי נמוך, בזכות בטוחות ותקבולים קרובים צפויים ניתן לקבל את ההלוואה בקלות יחסית

החסרונות בהלוואת גישור:

  • ריבית גבוהה יותר ביחס להלוואות אחרות בשוק, אך כאן אפשר למתן אותה כאמור בהתאם לערבויות, לתקופת הלוואה ולסכום הצפוי.
  • סיכון – אם התקבול לא מגיע או העסקה למכירת הנכס לא מתבצעת, אנחנו מגדילים את ההתחייבויות ואת הסיכון שלנו ונצבור ריביות ועמלת פיגורים
  • סכום גבוה וזמן קצר – יש קושי לעמוד בסכומים גבוהים בזמן כה קצר, ולכן עדיף לבחון אם הלוואת גישור היא המתאימה ביותר לעסק שלכם ולצורך שלכם

כדי לדעת אם הלוואת גישור לעסקים היא ההלוואה המתאימה לעסק שלכם יש צורך ביועץ פיננסי ומנוסה אשר ידע לאבחן את המצב, וידע להמליץ על הגוף המתאים שידע להנגיש את העסקה בצורה הטובה ביותר ללקוח.

משרדינו פרץ פיננסים הוקם בשנת 2010 ומלווה עסקאות של מימון וגישור הן לעסקים והם כנגד נכסי נדל"ן בסכומים משמעותיים. עם הניסיון הנצבר, הקשרים עם גורמי האשראי, מציאת הפתרון היא ההתמחות שלנו, בכדי לעזור ללקוחותינו לעבור את מכשולי התזרים, ולהגיע ליעד בדרך צלחה. נשמח לעמוד לרשותם.

כלכלן ומשפטן ערן פרץ

דוקטורנט לכלכלה, בעל 15 שנות ניסיון בתחום הפיננסים, מומחה בגיוס אשראי לעסקים, ליווי במימון עסקאות נדל"ן וכתיבת תוכניות עסקיות והערכות שווי לחברות. בנוסף, ערן נותן שירות ייעוץ וניהול כספים לעסקים.

שתפו:
דרגו:

/ 5.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן