הלוואות לעסקים קטנים בערבות מדינה

לפני שבעל העסק מגיש בקשה לקרן לעסקים בערבות המדינה חייב לדעת מהם היתרונות והחסרונות שעומדים בפניו, בדרך זו יוכל לכלכל את צעדיו ובכלל לקבל וודאות על התהליך כולו.

לפני שחברה או עסק מגיש בקשה עבור קרן בערבות מדינה, בעל העסק צריך להבין לקראת איזה תהליך הוא נכנס, הן מבחינת תנאי ההלוואה, לוחות זמנים, עמידה בתנאי סף, סיכוי הצלחה והכי חשוב הכרת צרכיו הפיננסים.

הלוואות לעסקים קטנים בערבות מדינה

הלוואות לעסקים קטנים – יתרונות וחסרונות

לפני שאנחנו מבצעים גיוס אשראי לעסקים קטנים ומגישים בקשת אשראי אנו אוהבים להציג ללקוחותינו את כל היתרונות ובעיקר החסרונות בכדי שבעל העסק ידע בוודאות כי אכן ההלוואה תתאים לצרכיו העסקיים ושלא ירגיש חלילה מופתע בהמשך התהליך, לפיכך אנו נציג את עיקרי הדברים והנקודות העיקריות עליהם צריך בעל העסק המעוניין בהלוואה בערבות מדינה להבין היטב:

  1. הליך הגשת בקשה לוקח לפחות חודש ימים, בזמני חגים וימי שבתון יכול לקחת גם כחודשיים תהליך עד קבלת ההלוואה.
  2. בגין כל הלוואה לקרן בערבות מדינה צריך בעל העסק להעמיד בטחונות בסך של 25% אחוז מהסכום המאושר, כך שבפועל הסכום נטו הינו פחות מהסכום המבוקש.
  3. את הביטחונות בשיעור של 25% צריך בעל העסק לממן מהון עצמי שלו לפני קבלת ההלוואה, מה שיכול ליצור קושי בהתארגנות פיננסית עד העמדת הבטוחה לפני העמדת ההלוואה.
  4. ההליך כרוך בתשלום למשרד המלווה, בדרך כלל התשלום בנוי מעלות לכתיבת תכנית עסקית ופרמייה למשרד הייעוץ בגין הצלחה.
  5. ישנו צורך להחתים רו"ח ועו"ד על תצהירים, עוסקים מורשים בדר"כ אינם משתמשים בשירותי עו"ד ועל החתימה ייתכן וישלמו לעו"ד שכ"ט נוסף.
  6. קיימת עמלה חד פעמית בסך של 250 ₪ אגרה למדינה, ועמלת הקמת הלוואה כשיעור מהסכום המאושר.
  7. ההליך הנו ביורוקרטי ומצריך מקצועיות רבה לאורך כל הסעיפים שהוצגו.

הלוואה שתרים את העסק שלך

כאמור מדובר בהלוואה מעולה שעוזרת לעסקים רבים להתפתח, לפיכך ישנן יתרונות בולטים כגון:

  1. ההלוואה הנה בערבות מדינה, כך שהבנק מאוד יעודד את העסק לקבל את ההלוואה.
  2. הריבית בהלוואה הנה אטרקטיבית מאוד, P+2.9% בממוצע, ריבית מקסימלית P+3.5%.
  3. הסכומים המומלצים בקרן יכולים להגיע לרמה של 500 אש"ח או עד 8 מיליון ₪ כנגזרת מהמחזור העסקי, ולכן מדובר בסכום משמעותי לכל הדעות.
  4. ההלוואה איננה "יושבת" על האובליגו הבנקאי של בעל העסק, כך שבעל העסק אינו נפגע ומחסל את המסגרת המאושרת, אלא להפך מתפנה תזרימית.

לסיכום, מומלץ מאוד לעבוד עם האיש מקצוע הטוב ביותר, שמכיר את התהליך הן בתור כלכלן בכיר בקרן בערבות מדינה לשעבר, והן בתור בעל עסק כיום שמבין היטב את צרכי ורחשי הלב של בעלי העסקים בישראל.

תוכלו לפנות אלינו, להתייעץ, לקבל חוות דעת ראשונית ללא עלות, בדרך זו נוכל יחד להבין אם לתיק שלכם קיימת התכנות ראלית הן לגבי סיכוי הצלחה והן לגבי סכומי גיוס צפויים בקרן לעסקים קטנים בערבות מדינה.

כלכלן ומשפטן ערן פרץ

דוקטורנט לכלכלה, בעל 15 שנות ניסיון בתחום הפיננסים, מומחה בגיוס אשראי לעסקים, ליווי במימון עסקאות נדל"ן וכתיבת תוכניות עסקיות והערכות שווי לחברות. בנוסף, ערן נותן שירות ייעוץ וניהול כספים לעסקים.

שתפו:
דרגו:

/ 5.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן