תוכנית הבראה לעסק – לא מפחדים מעבודה קשה !

תוכנית הבראה לעסק אשר נמצאת בקשיים על פי רב מאוד מוגבלת מבחינת מרחב תמרון פיננסית וכבולה מבחינת קבלת ההחלטות העסקית שעומדות בפנייה וזאת בשל סגירת ימי אשראי הספקים, הבנקים מעוניינים לסגור את האובליגו ולהקטין חשיפה, לקוחות חדשים חוששים לבצע התקשרויות עסקיות ולקוחות קיימים מנסים להעביר את הפעילות לספק מתחרה.

תוכנית הבראה לעסק איננה משנה סדורה, היא מאוד תלויה באופי היועץ המלווה את החברה בזמן המשבר. קרי, הבקיאות של היעוץ המלווה בתחום הבנקאות, גיוס אשראי, ניהול תזרים מזומנים, מעקב וצביעת כספים באורגן העסקי, הבנת יכולות הבעלים ועוד הם רק חלק מסל הכלים והתובנות אותו צריך בעל עסק להפנים, להשתנות ולבצע, והכל במטרה אחת, הבראת העסק, חזרה להיות במצב של אורגן חי, בעל תזרים חיובי ורווחי.

מהם תהליכי העבודה בהבראת חברה?

לעיתים רבות עניין זה מתלווה למורל ירוד של הבעלים וצוות הניהול, מה שמקשה יותר על תהליך ההבראה להתבצע בצורה יעילה ומהירה.
בכדי לחלץ חברה ממצב מורכב שכזה, משרדינו מטפל בכל הבעיות בו זמנית. תחילה מיפוי הבעיה שגרמה לחברה להציג מצבה הנוכחי, בניית תזרים וכימות הבעיה למספרים כלכליים, הצפת הבעיה בצורה שקופה לעובדים ולדרג הבנקאי בכדי למצוא יחד פתרון, פגישות סדירות עם ספקים ופריסת חוב קיים, איחוד מחלקות עסקיות, הנזלת החברה ע"י מימוש נכסים וציוד ועוד.

הבראת עסק, כמה זמן זה לוקח?

ליווי עסקי של חברה בקשיים, הינו תהליך מורכב הן מהיבטים עסקיים והן מהיבטים נפשיים של בעל המניות שבדר"כ ראשו רצוץ ותרוד. לפיכך, לאחר אבחון העסק על פי רב, תהליך כזה לוקח לפחות שנה, וזאת עד שמצליחים לייצב מספר חזיתות עסקיות. כמו כן גם לאחר הבראה על פי, תמיד ישנן גיבנות תזרימיות, קשיים בקבלת אשראי בנקאי, סירוב בשל BDI שלילי, ולכן אילו נושאים שלוקח זמן רב לרפא אותם. לכן התשובה משתנה מלקוח ללקוח, אך חשוב להיות מוכן נפשית לתהליך לא קצר, שמחייב לבצע פעולות קשות ולעיתים כואבות.

הבראת חברות, האם הפעלה הינה רק עבור החברה או שגם עבור בעלי המניות?

מנסיון רב שצברנו, בדרך בעל העסק או בעל המניות בחברה נוטה תמיד לגלוש במודע או שלא במודע לאותם הטעויות, ולכן מתחיל קרב נפשי בין הרצון להתגבר על הרגלים עסקיים, כגון לצרוך אשראי בצורה לא מבוקרת, להצע גידול עסקי מואץ ללא כרית מזומנים, לבצע עסקאות על בסיס תנאי ש+90-120 כאשר אין יכולת תזרימית לממן את העסקה, התחייבויות בפרויקט שלחברה אין את היכולת לבצע וכו'. לכן חשוב לעקוב אפילו בפגישת ביקרת אחת לחודש-חודשיים, ובכך לראות שהחברה שומרת על יציבות בכל המדדים העסקיים: פיננסים, תפעוליים, וניהוליים.

תוכנית הבראה מלאה תכלול גם צפי לשנה הקרובה, צמצום בעלויות, גיוס אשראי, ובחינת הטמעת התהליכים שנדרשו בתוכנית בכדי שהחברה תוכל לשמור על יכולתה העסקי להיות "עסק חי".

ערן פרץ הינו הבעלים של משרד "פרץ פיננסים" בעל הבנה מעמיקה של עולם העסקים, ניתוח דוחות כספיים, ניהול תזרים מזומנים, ניהול משברים וחילוץ הון, וכל זאת במטרה לתת לחברה עזרה להחלץ ממציאות כלכלית מורכבת ויציאה לחירות כלכלית. הדרך אף פעם איננה קלה, אך עם רצון ונחישות שלבעלי המניות ניתן להגיע ליעדים ואף להכות אותם.

כלכלן ומשפטן ערן פרץ

דוקטורנט לכלכלה, בעל 15 שנות ניסיון בתחום הפיננסים, מומחה בגיוס אשראי לעסקים, ליווי במימון עסקאות נדל"ן וכתיבת תוכניות עסקיות והערכות שווי לחברות. בנוסף, ערן נותן שירות ייעוץ וניהול כספים לעסקים.

שתפו:
דרגו:

/ 5.

קבלו הצעה משתלמת
הזינו פרטיכם בשדות הבאים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
דילוג לתוכן