ניהול כספים במיקור חוץ

משרדינו נותן מענה של שירותי ניהול כספים במיקור חוץ CFO לחברות קטנות ובינוניות בכל רחבי הארץ.
כיום, חברות קטנות ובינוניות אינן יכולות לעצמה לממן מנהל כספים במשרה מלאה בעלויות חודשיות של עשרות אלפי ש"ח. לשם כך אנו מציעים פתרון מקצועי אך גמיש הן בעלויות והן בצרכי הלקוח.
מנהל הכספים בארגון הינה פונקציה מרכזית, וכאשר הפונקציה לא קיימת והמנכ"ל או הבעלים נכנסים לנעליו נוצרת בעיה שכאשר קיימת עבודות תכופות עבודת ניהול הכספים נדחק ורמת אי הוודאות הפיננסית והתזרימית בארגון גדלה בהתאמה.

ניהול כספים במיקור חוץ, למי זה מתאים?

מרבית העסקים והחברות אינן זקוקות למנהל כספים במשרה מלאה, מדובר בפונקציה חיונית וקריטית בעלת כישורים והשכלה גבוהה כלכלן/רו"ח. עלות המעסיק של מנהל כספים וותיק נעמדת על כ- 25 אלף ש"ח בחודש וצפונה. כמו כן, גם בעסקים קטנים קיים צורך לראייה מקצועית הן מבחינה תזרימית, כלכלית, תודעתית ובנקאית. לכל אילו מנהל הכספים יכול לתת מענה במפגש של אחת לשבוע ובהתאם לצורך העסקי, ובכך העסק יהנה מכישורים ותובנות של מנהל כספים חיצוני אצלו במשרדי החברה, והעלות החודשית תהיה נמוכה משמעותית בו בזמן שהערך המוסף לעסק יגבר בעשרות מונים.

מהם הכישורים הנדרשים ממנהל כספים במיקור חוץ ומה נצפה לקבל ממנו?

ראשית, מנהל הכספים מביא את אופיו לתפקיד, ולכן מדובר בתפקיד בעל כישורים רכים. ההסתכלות של מנהל הכספים צריכה להיות מעבר למספרים בהם הוא חייב להיות בקיא לרבת ניתוח דוחות כספיים, הבנה בתחום מאגרי המידע העסקיים BDI, שליטה בשפה הבנקאית והחשבונאית וכו'. לעיתים 2 מנהלי כספים על בסיס אותם מספרים יקבלו החלטות שונות. לכן מנהל כספים מקצועי צריך גם להתאים את עצמו לאופיו וציפיותיו של הלקוח (בעל העסק). לדוגמא: ישנם לקוחות ששונאים סיכון וישנם שאוהבים, ישנם לקוחות שרוצים לשמר ולשפר את הקיים ויש לקוחות שרוצים להתפתח למוצרים נוספים. כל אילו מנהל הכספים חייב לקחת בחשבון, וזאת על בסיס מצע הנתונים הפיננסים שעומד לרשותו וטעמי הלקוח. כל ההחלטות שיתקבלו בצורה הזו יטמעו בצורה מיטבית בעסק וכמו כן בעל העסק יוכל בצורה די טבעית ליישם אותם.

מבחינת כישורים קשיחים, מנהל הכספים חייב להיות בעל אוריינטציה פיננסית מובהקת, לימודים אקדמאים בתחום הפיננסים, הבנה ובקיאות בתוכנת האקסל ובתוכנות תזרים מזומנים, בעל רקע וותק של מעל 10 שנים בליווי חברות ועסקים בתחומים מגוונים. כל אילו יגרמו למנהל הכספים להביא עימו לפגישות הליווי 100% פרקטיקה יחד עם ניסיון מצטבר והבנת צרכי הלקוחות. פעמים רבות עסקים פונים לשירותי ניהול כספים במיקור חוץ כאשר העסק מאוד רווחי ומנגד התזרים מזומנים הינו מאוד לחוץ. בשלב זה נוצע פער תודעתי וגם פסיכולוגי של בעל החברה שאינו מצליח להבין למה נקלע למצב שכזה וזאת כאשר העסק מאוד מצליח, מוצרים איכותיים, הרו"ח המבקר טוען מידי שנה שהרווחיות גדלה, ומנגד החוב הבנקאי רק גדל.

מהו תפקיד מנהל כספים בעסק ?

תפקידו של ניהול כספים במיקור חוץ בארגון הינו רחב וכולל: הגדלת הרווחיות, ניהול תזרים מזומנים ובניית תקציב, ייעול המערכת הפיננסית והתאמת מבנה ההון לצרכים השוטפים של החברה, עמידה ביעדים, בדיקת רווחיות של מוצר או ע"פ מדדים שנקבעים מראש, הכנת דוחות פיננסים פנים ארגונים למנכ"ל או לבעלי החברה.
שיטת ניהול הכספים הינה מפתח להצלחת הארגון לזהות ולדעת איך ומתי לבצע מהלכים פיננסים.
חשוב לציין שמנהל חשבונות או רו"ח של החברה אינו מהווה תחליף מלא לשירותיו של מנהל כספים ייעודי, והמודעות לשירותיו של מנהל הכספים במיקור חוץ גוברת בקרב החברות הקטנות והבינוניות.

אנחנו במשרד "פרץ פיננסים" פועלים ע"י מספר שיטות ודרכי עבודה שפיתחנו לבצע פעולה של "צביעת הכסף" ובכך לבצע התחקות אחר התזרים על בסיס דוח רווח והפסד בצורה שנותנת לבעל העסק את הכלים להבין היטב איפה הכסף. למשרדנו ניסיון ליווי של מאות לקוחות מרוצים משנת 2010, והניסיון המצטבר בא לידי ביטוי כבר בפגישה הראשונה יחד עם הלקוח.

כלכלן ומשפטן ערן פרץ

דוקטורנט לכלכלה, בעל 15 שנות ניסיון בתחום הפיננסים, מומחה בגיוס אשראי לעסקים, ליווי במימון עסקאות נדל"ן וכתיבת תוכניות עסקיות והערכות שווי לחברות. בנוסף, ערן נותן שירות ייעוץ וניהול כספים לעסקים.

שתפו:
דרגו:

/ 5.

קבלו הצעה משתלמת
הזינו פרטיכם בשדות הבאים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
דילוג לתוכן