הגעתם לגיל פנסיה? אצלנו זה אפשרי לקבל משכנתא לגיל הזהב

משכנתא לגיל הזהב או בשמו המקצועי משכנתא הפוכה, מתאים לאותם הזוגות שעוברים את גיל ה-60 ומאבדים בהדרגתיות את כושר ההשתכרות החודשי, וזאת במקביל להוצאות טיפול ועזרה לילדים שרק גדלות עם השנים. בשל כך נוצר קושי לחיות בכבוד ולשמור על רמת חיים ללא צורך בבקשת עזרה כלכלית.

בדרך זו ניתן להגיע לפתרון שלא יכביד על הילדים כלכלית מחד ומנגד ההורים ישמרו על עצמאותם הכלכלית וכבודם להמשיך להנות מהחיים בצורה תקינה גם כאשר הפנסיה החודשית איננה מספיקה. וזאת ע"י משכנתא לכל מטרה לגיל הזהב מהמערכות הבנקאיות.

2 מבוגרים שמחים לאחר שלקחו משכנתא לגיל הזהב

האם ניתן לקבל משכנתא לבני זוג שעברו את גיל ה- 60?

כיום המערכת הבנקאית יודעת לתת פתרונות מגוונים ויצירתיים לאותם בני זוג שנמצאים בגיל הזהב המוגדר כיום במערכת הבנקאית מגיל 60 והילך.

עד לפני 15 שנים המסלולים המוצגים לגיל הזהב היו מוגדרים מראש כמשכנתא למסורבים של גיל הלקוח וקושי חיתומי וקושי ביכולת החזר.

כיום, עבור בני גיל הזהב ניתן לבנות תמהיל משכנתא במגוון מסלולים כגון: משכנתת גרייס מלא במסלול שבני הזוג אינם משלמים החזר חודשי עד למעבר הנכס לידי היורשים. בנוסף, ניתן לבנות מסלול של קצבה חודשית בכדי שבני הזוג יכלכלו את צעדיהם כאשר הפנסיה החודשית אינה מספקת.

קיים גם מסלול של משיכת מזומנים בהתאם לצורך הכלכלי, ורק בעת המשיכה ישלם הלוואה את הריבית, כך שהכסף הינו זמין תמידית ואינו צובר ריבית עד רגע המשיכה בפועל, ויחד עם משרדינו ניתן לבנות תמהיל ומתווה משכנתא אופטימלי לצרכי הזוג לטובת המשך חיים עצמאי ומכובד.

מהן דרישות הסף לאישור משכנתא לגיל הזהב?

חשוב מאוד שבני הזוג יהיו בעלי הנכס, מומלץ וכי יגורו בו בעצמו ומעל לגיל 60.

המסלול אינו מתאים לאותם מבקשי משכנתא למוגבלים בשל אינפורמציה שלילית, הגוף הבנקאי המאשר ידרוש בנוסף צלילות נפשית ובחינת מודעות מצד הלווה ומעל לגיל 80 יבקש אישור מרופא המציג כי הלקוח בריא בנפשו ומודע למעשיו.

הבנים הם היורשים, ולכן חשוב שהיו מודעים לעסקה, לעיתים דורשים מכל הבנים לחתום על המודעות לעסקה ולעיתים רק על חלק מהבנים תלוי בגוף המאשר.

כמו כן חשוב שהבית יהיה רשום בצורה תקינה ללא התרעות בטאבו, הערות אזהרה, חריגות בנייה מהותיות, חובות לערייה לפני רישום משכון ועוד.

האם מדובר בתהליך מהיר ? האם הזוג צריך להגיע לבנק?

בשונה ממשכנתא לדירה סטנדרטי משכנתא לגיל הזהב הינו מסלול ייעודי וייחודי ובשל כך הבנקאי מגיע לבית ישירות הלקוח, וזאת מהבנה מלאה שלקוחות בגיל המבוגר מתקשים לעיתים להתנייד ולהגיע לסניף הבנק, בנוסף לאחר שנגיש עבורכם את המסמכים נקבל אישור עקרוני למשכנתא עם מלוא התנאים, יחד עם נציג המשכנתאות נכוון את הלקוח בליווי אחד מילדיו לבנות את אופי התשלומים החודשים, לאחר מכן הלקוח חותם על מסמכי המשכנתא ולאחר הרישום משכון מרשם המשכנתאות מתבצעת העברת הכסף לחשבון הלקוח.

האם הזוג מחוייב ביטוח חיים במשכנתא לגיל הזהב?

כיום בנק ישראל מחייב את כל לוקחי המשכנתאות להיות מבוטחים ע"י ביטוח חיים עבור שני בני הזוג בגובה יתרת המשכנתא בנוסף לביטוח נכס ע"פ ערך כינון.

כאשר מבקש המשכנתא עובר את גיל 60 קיים קושי מצד חברת הביטוח לבטח את הלוואה בשל גיל מופלג, היסטוריה רפואית וגם אם כן יעבור חיתום ביטוחי המחיר החודשי בגין הביטוח יהיה יקר מאוד ולא כדאי מבחינה כלכלית.

במסלול משכנתא לגיל הזהב הבנק אינו מבקש כלל ביטוח חיים משני בני הזוג, וזאת בשל לא להכשיל את העסקה וגם מסיבה כי גובה המשכנתא המאושרת ניבנת על בסיס גיל הלווה ביחס לשווי הנכס, כך שמבחינה ביטוחית הבנק שומר על עצמו בכל תרחיש אפשרי.

כמה כסף ניתן לקבל בגין שיעבוד הנכס?

כאשר מגיע זוג שעברו את גיל ה-60 לקבל משכנתא הסכום המאושר הצפוי הוא 15% משווי שמאות עדכנית, וככל שגדל הגיל של בני הזוג שיעור המימון גדל ביחס של 1% לכל שנת גיל, כך שלדוגמא אדם בן 70 יוכל לקבל שיעור מימון של 25% משווי שמאות עדכנית.

הרישום הינו כנגד שיעבוד משכנתא בדרגה ראשונה בלבד ולא כנגד שיעבוד משכנתא בדרגה שנייה.

כמו כן, ניתן להגיע במסלולים משלמי ריבית חודשית לשיעור מימון של 40% גם בגיל 60 בשונה מהנאמר, כך זאת ניתן לקבוע בדיוק לאחר שיחה עם הלקוח, צרכיו הפיננסים וכושר יכולת ההחזר.

אנחנו במשרד פרץ פיננסים נעמיד לכם משכנתא ללא ביטוח חיים, ללא תשלומים חודשיים, ניתן לפרוע את ההלוואה כנגד הנכס ללא קנסות ובכל זמן ובנוסף תמשיכו לגור בביתכם בבעלות מלאה וככל שתרצו.

כלכלן ומשפטן ערן פרץ

דוקטורנט לכלכלה, בעל 15 שנות ניסיון בתחום הפיננסים, מומחה בגיוס אשראי לעסקים, ליווי במימון עסקאות נדל"ן וכתיבת תוכניות עסקיות והערכות שווי לחברות. בנוסף, ערן נותן שירות ייעוץ וניהול כספים לעסקים.

שתפו:
דרגו:

/ 5.

קבלו הצעה משתלמת
הזינו פרטיכם בשדות הבאים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
דילוג לתוכן