מימון נכסי נדל"ן ומשכנתאות, האם מומלץ לעבד עם יועץ משכנתאות?

משרדינו נותן מענה מקיף ומקצועי לכלל סוגי המשכנתאות הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי. זאת במטרה להתאים את פתרון מימון הנכס לטובת צרכי הלקוח.
כחלק משירותינו אנו מלווים את הלקוח משלב ההתכנות העסקה, סימולציית ריביות, בחינת מספרי תמהילי מסלולים, עלויות מימון. עד להשגת המשכנתא המבוקשת.

כמשרד שעובד מסביב לשעון מול גופי מימון מגוונים, בסיטואציות מורכבות של משכנתא למוגבלים, הניסיון הנצבר יכול לתת את ההבדל בין דחיית בקשה לאישורה וזאת לרבות זיהוי קושי צפוי בהמשך הליך הבקשה, הצגת הצורך המימוני – מטרת המשכנתא, המתנה עם הגשת הבקשה בהתאם למורכבות התיק ולעיתים להסביר ללקוח שפשוט זה לא הזמן להגיש בקשה בכדי לא לסמן את הלקוח כדחוי במערכת הבנקאית מה שעלול לסמן את הלקוח בבנק כלקוח מסורב משכנתא.

משכנתאות ומימון נכסים עם פרץ פיננסים

השינויים שחלים בתחום מימון הנדל"ן והשפעותיהם על אישור המשכנתא:

עם השנים חלים שינוים ותקדימים משפטיים שיוצרים אי וודאות רישומית בתחום החזקה בנכס מצד הגוף המלווה בשל כך הלווה הינו תקין אך הנכס מכשיל את העסקה והופכת את המשכנתא למסורבים לאותם לקוחות הפונים לבנקים. כידוע הערת אזהרה כבר אינה בטוחה חזקה דיו לרוכש דירה בתמ"א, וכמו כן מימוש נכסים בבתי משפט כאשר מופעל עליו עסק משפחתי הופך להיות מורכב הרבה יותר. בשל כך הבנקים וגופי המימון נזהרים שבעתיים לפני לקיחת כל עסקה. כפועל יוצא שיעור המימון שהם מוכנים לתת פוחת, עלויות מימוש הנכס גדלות, ולכן הריבית גדלה בהתאמה בשל שיקוף הסיכון העסקי בגין העסקה בכללותה.

כאשר יועץ המשכנתאות מלווה את התיק מתחילתו, היתרון של צבירת בקיאות וניסיון מול מספר רב של בקשות מורכבות ומצליח להציף פתרונות תוך כדי תנועה ובדרך זו נוצר מצב שהניסיון המצטבר במגוון רחב של אופנים לרבות: דיני בנקאות, עניינים משפטים, רישום נכס בצורה תקינה, תחשוב עלויות מימון, בניית תמהיל משכנתא בהתאם לציפיות אינפלציוניים, הבנה וקריאת הערכת השמאי כאשר היא מקשה על סגירת העסקה, ניתוח הדוח הכספי של מבקש הבקשה במקרה של עצמאי ועוד. כל אילו מקטינים את הוודאות וכפועל יוצא מקטינה את הריבית בגין המשכנתא בכללותה, ומניסיון לעיתים גם גורמת לבקשת משכנתא שנדחתה להפוך למאושרת.

ניסיון מצטבר בתחום מימון עסקאות נדל"ן ומשכנתאות יקדם את העסקה למהירה וזולה יותר:

בשל עבודתנו וניסיוננו עם כל הבנקים וקרנות הנדל"ן יש לנו הידע וההבנה לתת מענה יצירתי למשכנתאות כנגד נכסים מסחריים ופרטים שרשומים בכל שיטות הרישום: טאבו, מנהל מקרקעי ישראל, חברה משכנת, מושע, משקים ברשות, אזור הקו הירוק ועוד, וזאת בכל סוגי המסלולים ושיטות השעבוד הקיימות לרבות משכנתאות בדרגה ראשונה, משכנתא בדרגה שנייה, הלוואה משלימה כנגד הערת הזהרה בטאבו לטובת מגוון מטרות כגון: עסקאות רכישת נכס משכנתא לדירה ראשונה או שנייה, משכנתא לגיל הזהב, הלוואה לכל מטרה כנגד נכס מסרחי או מגורים ועוד.
לעיתים בשל רגולציה עודפת לקוח אינו יכול לעבור את תנאי הסף הבנקאים, וכאן אנו יודעים לתת מענה בקרנות חוץ-בנקאיות ובריביות תחרותיות, ובכך לפתור בעיות סבוכות כגון הפרות חוזה, קנסות עיכוב תשלום, תשלום חובות, ויתור על הזדמנויות השקעה וכן הלאה.

בדיקה מקדמית לפני בקשת משכנתא:

במשרדינו אנו בודקים את דוח ה BDI ובנוסף אנחנו מאושרים מטעם בנק ישראל לשמש כמיופה כח בתמורה עם מספר רישיון מורשה למשיכת דוח חיווי אשראי מלא. גם אם ישנן התרעות המוגדרים כ"אורות אדומים" אשר גורמות לסירוב המשכנתא לעיתים אנו מצליחים לשפר את ציון האשראי של הלקוח ע"י התנהלות בנקאית תקינה, זיהוי מקור הכשל של הלקוח ובניית אמון הלקוח על המערכת הפיננסית.

לסיכום, יועץ משכנתאות צריך להיות מקושר לעשרות גופי אשראי, להכיר את חתמי האשראי, להתעדכן כל הזמן בחוקי הענף המשתנים בענף, להבין השלכות משפטיות העלולות לעכב או לפסול עסקה, להכיר את כל שיטות הרישום על נכסים מורכבים, להבין בפיננסים ובמימון, ולדעת את תקנות בנק ישראל בנדון.

ע"י סל השירותים המוצג והמגוון אנו יודעים לתת מענה מקיף ומקצועי ללא פשרות ללקוחותינו.

כלכלן ומשפטן ערן פרץ

דוקטורנט לכלכלה, בעל 15 שנות ניסיון בתחום הפיננסים, מומחה בגיוס אשראי לעסקים, ליווי במימון עסקאות נדל"ן וכתיבת תוכניות עסקיות והערכות שווי לחברות. בנוסף, ערן נותן שירות ייעוץ וניהול כספים לעסקים.

שתפו:
דרגו:

/ 5.

קבלו הצעה משתלמת
הזינו פרטיכם בשדות הבאים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
דילוג לתוכן