גיוס אשראי לעסקים קטנים, כיצד עושים זאת נכון?

עולם העסקים צורך אשראי באופן תמידי, הן בשל מימון השקעות, הן בשל צורך לממן לקוחות ופעילות שוטפת והן בשל לכסות הפסדים. כאשר לקוח מגיע למשרדינו למטרת גיוס אשראי לעסקים קטנים כאשר הבנק כבר התחיל לאותת לו על סירוב לבקשת האשראי שהוגשה, אנחנו מבצעים מיידית בדיקת התכנות פיננסית, שואלים מספר שאלות יסוד של היסטוריה בנקאית, חשיפה אשראית, וותק עסקי, מחזורי פעילות ולאחר שיחת טלפון כבר יש לנו את היכולת לדעת האם יש התכנות להתקדם לפגישה ולקבל חומרים פיננסים להגשת בקשת אשראי לבנק, מניסיון מצטבר של מעל ל- 10 שנים סיכוי ההצלחה שלנו עולה על 95% הצלחה.

גיוס אשראי לעסקים קטנים - תמונה של כרטיס אשראי

מה הסיבות הנפוצות לדחיית בקשת האשראי לעסקים קטנים בבנקים?

הבנקאים יודעים לקרוא דוחות כספיים ורובם מעולם לא היו בעלי עסקים, בו בזמן שבעל העסק יודע לספר על העסק מרצפת העבודה והייצור ולכן לעיתים נוצר פער תהומי באינפורמציה ובסנכרון המידע שגורם לנתק בהבנה ובצרכי האשראי בין בעל העסק לבנקאי שמנסה להבין את צרכי האשראי. למרבית בעלי העסקים קשה מאוד להגיד כמה הוא הרוויח בשנה קלנדרית ספציפית, ובו בזמן שהבנקאי מצפה לשמוע תשובה די מדוייקת, דוגמא נוספת שבעל העסק מתקשה להגיד לבנקאי מה הרווחיות הגולמית בו שהבנקאי רואה לנגד עינו את המספר בצורה ממוצעת שנתית בדוח רווח והפסד שלעיתים רבות לא תעמוד בקנה אחד עם תשובת בעל העסק, ומכאן מתחיל הנתק והחשש של הבנק אל מול בעל העסק שאף אחד לא הכין אותו לשאלות כאילו.

לכן, לפני כל פגישה עם הבנקאי למטרת גיוס אשראי לעסקים, אנו יושבים עם הלקוח בצורה נינוחה, עוברים איתו על שיעורי הרווחיות, צרכי אשראי לרבות צורך במימון הון חוזר, סיבות לפערי האשראי, מחזורי עסקים ועונתיות שניתן לראות בשוברי המע"מ, וכך כאשר הלקוח מדבר את השפה החשבונאית הבנקאית, הבנק מבין שאכן נוח להתקדם עם הלקוח והוא מבין את העסק והמספרים, ולכן בקשה שמוגשת בצורה כזו סיכוייה מאוד גבוהים להיות מאושרת.

למה נועדו קרנות לגיוס אשראי לעסקים קטנים?

כיום בישראל למעלה מ- 10 קרנות לגיוס אשראי לעסקים קטנים פעילות, בדר"כ הקרנות נועדו לחזק את מעמד העסקים בישראל ולהגדיל את תעסוקת העובדים.

בדר"כ הליך פנייה לקרן לעסקים הינה פרוצדורלית מאוד, עם דרישות קשיחות לתוכנית עסקית, תשלום אגרה, חתימה על תצהירי עו"ד ותצהירי רו"ח, הצגת נתונים כספים, הצעות מחיר ועוד.

מנסיון, לקוח פונה לאפיקי הקרנות כאשר הבנק בו הוא פעיל מתחיל לסגור או לרמוז על הקטנת חשיפת האשראי, וזאת בשל חשיפה גבוה קיימת או רצון להקטין חשיפה עם ענף בהוראה בנקאית של המנהלה. קיימות עוד סיבות רבות ומגוונות להקטנת מסגרות האשראי.

מניסיון הקרנות נותנות פתרון מתאים והוגן שבדר"כ איננו יושב על האובליגו הבנקאי, ובכך גם הבנק של העסק מרוצה מהפתרון שהלקוח פנה לקרן והצליח להנזיל את עצמו למטרת הפעילות השוטפת.

האם עסק הפסדי יכול לקבל הלוואה מהבנק?

עסק שמציג הפסדים בהגדרה איננו בעל יכולת החזר ולכן איננו יכול להיות מאושר להלוואה. אך במקרים כאילו צריכים להבין בדיוק מה מקור ההפסדים, אם נגלה לדוגמא: שהבעלים היה חולה וניתן להוכיח זאת או שהיתה תקופת מלחמה או ענין אישי של בעל החברה, הבנקאים יכולים להזדהות עם הלקוח ואמירת האמת וכן לאשר את הבקשה או לעיתים חלק ממנה בהתנייה להצגת רווחיות ואז להמשיך לגדול עם הלקוח.

חשוב מאוד תמיד להציג לבנק או לגורם המממן את העתיד של העסק בצורה שמרנית אך עם אסמכתאות של עסקאות חתומות, הצעות מחיר שיצאו, שיקים שעתידים להתקבל, כל אילו נותנים בטחון לאותו בנק מממן להביע אמון בפעילות העסקית ולקבל את ההלוואה המיוחלת.

מגייסים אשראי לעסק קטן

גיוס אשראי לעסקים בהקמה, האם זה אפשרי?

כאשר יזם פונה לבנק בכדי לגייס אשראי לעסק אותו הוא מעוניין להקים, הבנקים כלמודי ניסיון בכל הענפים ומבינים היטב עד כמה קשה לבנות עסק מצליח בדר"כ יפתחו את השיחה בצורה נוקשת וללא רצון לתת אשראי להקמת העסק הרצוי.

כאשר לקוח מגיע עם בקשה לגיוס אשראי לעסקים בהקמה, חשוב להבליט מספר גורמים ובנוסף להביא אסמכתאות על כך כגון: ניסיון עסקי מוכח בתחום, הון עצמי אמיתי שניתן להציג לבנק, תוכנית עסקית מדוקדקת שמראה על רצינות והבנת השוק, יכולת להסביר בצורה קולחת לבנקאי את הצורך להלוואה, להציג חוזי עבודה או טיוטות לפני חתימה להראות שמדובר ביזם רציני בנוסף הבנק מאוד יאהב לשמוע שיזם הינו בעל משפחה ובעל דירה בבעלותו, כל זה מראה לבנקאי שיש ליזם מה להפסיד ובעיקר ע"י הצגת העובדות הללו הסיכוי לאישור הבקשה יהיה גבוה, ולכן חשוב בפגישה עם הבנק או הכלכלן מטעם הקרן לעסקים קטנים להבדיל בין העיקר לטפל.

טיפים נוספים לגיוס אשראי לעסקים קטנים?

כאשר עסק קטן מעוניין לגייס אשראי מקרן בערבות מדינה או מבנק חשוב שיגיע עם תוכנית עסקית כרוכה וייצוגית, לבוש בצורה מכובדת, להכין את כל המסמכים הדרושים לפגישה ללא חוסרים שעלולים למנוע מהבנקאי לאשר את ההלוואה.

חשוב שהלקוח ידע להגיד לבנקאי בדיוק מהי מטרת ההלוואה, וככל שהמטרה תהיה יותר בכיוון של פיתוח עסקי, גדילה, מימון ימי לקוחות ומימון ימי מלאי הסיכוי לאישור גבוה מאשר להגיד לבנקאי שהוא צריך את הכסף לכיסוי הפסדים.

מעבר לסכום האשראי המבוקש הלקוח צריך להגדיר בדיוק לאיזה טווח זמן הוא מבקש את האשראי אם מדובר בהלוואת מימון ייבוא, מסגרת חח"ד, מסגרת ניכיונות לפעילות שוטפת או הלוואה מסחרית ל- 5 שנים, ובכך יקל על הבנקאי באופן הגדרת הצורך והצגת הפתרון.

משרדינו ליווה מאות לקוחות ב- 10 השנים האחרונות בבקשות גיוס אשראי לעסקים קטנים ובינונים מגוונות ומורכבות, את הניסיון הרב אנחנו יודעים לתעל לטובת לקוחותינו שמצליחים לגייס את האשראי הנדרש בצורה מהירה, יעילה וכלכלית.

נשמח אם תיצור איתנו קשר, ונעזור לך הן באיתור הקושי הפיננסי והן בגיוס אשראי הנדרש.

כלכלן ומשפטן ערן פרץ

דוקטורנט לכלכלה, בעל 15 שנות ניסיון בתחום הפיננסים, מומחה בגיוס אשראי לעסקים, ליווי במימון עסקאות נדל"ן וכתיבת תוכניות עסקיות והערכות שווי לחברות. בנוסף, ערן נותן שירות ייעוץ וניהול כספים לעסקים.

שתפו:
דרגו:

/ 5.

קבלו הצעה משתלמת
הזינו פרטיכם בשדות הבאים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
דילוג לתוכן